Editors o l’equilibri entre elèctric i electrònic

El Cruïlla va oferir un petit tast del festival estiuenc amb la visita dels anglesos Editors, que presentaven el seu darrer treball ‘Violence’ (PIAS, 2018).

Vaig descobrir Editors amb la cançó Smokers outside the hospital doors. A part de semblar-me una cançó brutal, el que més em va cridar l’atenció va ser la personalitat que tenia la música d’aquella gent, amb la veu greu de Tom Smith navegant entre uns canvis de ritmes i unes guitarres reverberades que els feien diferents de la resta. Aquest dijous, uns quants anys després, de la mà del Festival Cruïlla entrava a Razzmatazz per veure què se n’havia fet d’aquell grup de Birmingham. Abans seu, October Drift apareixien entre llums blanques intermitents, com posseïts pel neguit d’haver d’ensenyar la seva música en poc més de mitja hora. Mentre presentaven el seu últim single All broken down la sala s’omplia d’un públic difícil d’etiquetar. Hi havia ulleres de pasta, hi havia turistes anglesos fent stories d’Instagram a cada cançó per deixar ben clar que estaven a punt de veure Editors ni més ni menys que a Barcelona, hi havia algun emo invocat per la foscor dels últims discos del grup i hi era jo, que sense gaire por a equivocar-me, amb 24 anys diria que era dels més joves de la sala.

Amb un “hola, cómo estás” de presentació, el grup liderat per Tom Smith va saltar a l’escenari per desplegar un repertori dominat pel seu últim disc Violence (PIAS, 2018). Després de l’anterior In dream (PIAS, 2015), un treball fosc amb protagonisme aclaparador del sintetitzador i cançons que recordaven inevitablement a Depeche Mode, amb Violence el grup ha aconseguit equilibrar amb més precisió l’electrònica i les guitarres de Justin Lockey. Tot i que la sala embogia quan sentia els riffs inicials de cançons dels seus primers discos com MunichThe racing rats o End has a start, era amb les cançons més recents, amb protagonisme de l’electrònica i els teclats d’Elliott Williams, quan els músics es veien més còmodes i convençuts. Potser equivocat o encegat per la nostàlgia, però per norma general acostumo a maleir les derives electròniques que prenen grups que fins al moment havia vist sempre amb guitarres elèctriques, baix i bateria. En aquest cas però, vaig haver d’empassar-me l’orgull i reconèixer que Editors no els podia incloure en aquesta llista negra.

Els de Birmingham poden deixar evolucionar els seus discos i la seva música cap on creguin perquè tenen molt clar el més important: quines són les seves fortaleses i quina és l’essència del grup. A part de les melodies i els falsets de Tom Smith o els canvis de ritme interpretats a la perfecció com el d‘Hallelujah (So low), cal remarcar els puntejats que surten del final del màstil de les guitarres de Lockey, un dels grans segells del grup i la millor solució per aportar més efectivitat i agressivitat a cançons amb bases electròniques com Violence. Aquest punt d’equilibri que han sabut trobar entre la seva vessant elèctrica i l’electrònica avui és el seu millor aliat en el directe i dijous a Razzmatazz ho van deixar ben clar.

PD: i no, no van tocar Smokers outside the hospital doors… Ja tinc excusa per tornar-los a veure en una altra ocasió, a veure si hi ha més sort.

October Drift, Festival Cruïlla, Razzmatazz
October Drift
October Drift, Festival Cruïlla, Razzmatazz
October Drift
October Drift, Festival Cruïlla, Razzmatazz
October Drift
Editors, Festival Cruïlla, Razzmatazz
Editors
Editors, Festival Cruïlla, Razzmatazz
Editors
Editors, Festival Cruïlla, Razzmatazz
Editors
Editors, Festival Cruïlla, Razzmatazz
Editors
Editors, Festival Cruïlla, Razzmatazz
Editors
Editors, Festival Cruïlla, Razzmatazz
Editors
Editors, Festival Cruïlla, Razzmatazz
Editors
Editors, Festival Cruïlla, Razzmatazz
Editors

Autores de este artículo

Víctor Parreño

Víctor Parreño

Me levanto, bebo café, trabajo haciendo fotos (en eventos corporativos, de producto... depende del día), me echo una siesta, trabajo haciendo fotos (en conciertos, en festivales... depende de la noche), duermo. Repeat. Me gustan los loops.

Deja un comentario

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.

Qualsevol Nit te informa que los datos de carácter personal que nos proporciones rellenando el presente formulario serán tratados por Victor Parreño Vidiella como responsable de esta web. La finalidad de la recogida y tratamiento de los datos personales que te solicitamos es para gestionar los comentarios que realizas en este blog. La legitimación se produce con el consentimiento del interesado. Como usuario e interesado te informo que los datos que me facilitas estarán ubicados en los servidores de  (proveedor de hosting de Qualsevol Nit) dentro de la UE. Ver política de privacidad del proveedor de hosting. El hecho de que no introduzcas los datos de carácter personal que aparecen en el formulario como obligatorios podrá tener como consecuencia que no atender pueda tu solicitud. Podrás ejercer tus derechos de acceso, rectificación, limitación y suprimir los datos en info@qualsevolnit.com así como el derecho a presentar una reclamación ante una autoridad de control. Puedes consultar la información adicional y detallada sobre Protección de Datos en nuestra política de privacidad.

Morgan, Apolo

Morgan: Un puto milagro

Sábado 19 de mayo. Luces apagadas. Silencio. Cuatro hombres con los ojos cerrados, inmóviles, las cabezas agachadas.

Chuck Prophet & The Mission Express

Chuck Prophet: Historias para ser cantadas Texto: Celia Sales Valdés Foto: Sergi Moro Hace treinta y siete años el célebre periodista Hunter S. Thompson, padre del periodismo

Suscríbete a Qualsevol Nit

¿Quieres recibir las novedades musicales de Barcelona? Apúntate a nuestra newsletter. Te enviaremos contenidos de autor y sorteos exclusivos de entradas. En primicia. Mola, ¿eh?

Qualsevol Nit te informa que los datos de carácter personal que me proporciones rellenando el presente formulario serán tratados por Victor Parreño Vidiella como responsable de esta web. La finalidad de la recogida y tratamiento de los datos personales que te solicitamos es para enviarte nuestras publicaciones, promociones de productos y/o servicios y recursos exclusivos. La legitimación se realiza a través del consentimiento del interesado. Te informamos que los datos que nos facilitas estarán ubicados en los servidores de MailChimp (proveedor de email marketing), a través de la empresa The Rocket Science Group LLC, ubicada en EEUU y acogida al EU-US Privacy Shield. Ver la política de privacidad de The Rocket Science Group LLC. El hecho de que no introduzcas los datos de carácter personal que aparecen en el formulario como obligatorios podrá tener como consecuencia que no podamos atender tu solicitud. Podrás ejercer tus derechos de acceso, rectificación, limitación y suprimir los datos en hola@qualsevolnit.com así como el derecho a presentar una reclamación ante una autoridad de control. Puedes consultar la información adicional y detallada sobre Protección de Datos en nuestra política de privacidad.