Núria Graham: Un final feliç!

Núria Graham tanca la gira del seu treball Bird Eyes (El Segell del Primavera, 2015) a El Molino de Barcelona dins del marc del Festival Mil·lenni.

El món ha canviat molt des de que el fotògraf Kim Manresa va retratar el dia a dia de les vedets d’ El Molino del Paral·lel de Barcelona, un dels cabarets més antics d’Europa que es va convertir en un lloc d’oci i d’alegria i en un espai de llibertat en plena dictadura franquista i durant la Transició. I la manera de divertir-se de la gent també ha canviat, clar…  Escric això amb la portada del llibre que es va publicar l’any 92, davant meu: una foto en blanc i negre on es veu, en primer pla, les cames musculoses de les vedets amb el tutú i la sorpresa d’un espectador que, recolzat a l’escenari, assenyala l’entrecuix d’una d’elles…

 La setmana passada la cantautora Núria Graham actuava allà, tancant la seva gira de presentació de Bird Eyes (El segell del Primavera, 2015), el seu àlbum debut,  i de l’ EP In the Cave (també d’ El Segell, 2015). La incorporació d’aquesta sala a la programació del Festival Mil.lenni és una bona notícia, perquè el reformat local és ideal per actuacions de petit format, on la proximitat dels artistes facilita la complicitat amb el públic.  Dies abans ella mateixa feia broma a les xarxes sobre el fet de tocar en un cabaret, i prometia sorpreses. La veritat, és que no va decebre.

Després d’un any i mig de rodatge, les seves cançons han millorat en matisos i en rotunditat, segurament gràcies a la cohesió entre els seus músics, l’Aleix Bou  (Mazoni) a la bateria i el Jordi Casadesús (La iaia) al teclat, baix i guitarra.  I gràcies a ella mateixa, clar. Ara és més interessant encara. Més gran. Més forta (i més fràgil també) i amb molt més futur.

De l’estreta relació amb el grup La iaia n’ha sorgit, també, la col.laboració amb l’Ernest Crusats, que en el concert va intervenir en l’estrena de Cloud Fifteen tocant la flauta travessera i donant al seu so una nova orientació, potser més lluminosa, res a veure amb Dark Past, més melodramàtica, on canta: tothom té un costat fosc i el meu està apunt de començar ,”la vaig escriure a 4t d’ESO i no tenia ni idea del què amb això volia dir”- va ironitzar De First Trucks va recuperar Unknow, i de l’EP, totes quatre, començant per la versió de Toxic de Britney Spears, seguint per Miànigues, un Collage en format de quartet amb la incorporació d’Artur Tort al teclat i, finalment, I’ll be there, amb aquell punt de flow, com més negreEn els bisos,  a destacar la reconvertida You fall asleep so easily que passa de vaporosa a gairebé jazzística.

En fi…  El costat fosc d’algú SEMPRE té alguna cosa bona quan es converteix en art.

Núria Graham
Núria Graham
Núria Graham
Núria Graham
Núria Graham
Ernest Crusats, Núria Graham
Núria Graham
Núria Graham
Núria Graham
Núria Graham
Núria Graham
Artur Tort, Núria Graham
Núria Graham
Núria Graham

Autores de este artículo

Marina Tomàs

Marina Tomàs

Tiene mucho de aventura la fotografía. Supongo que por eso me gusta. Y, aunque parezca un poco contradictorio, me proporciona un lugar en el mundo, un techo, un refugio. Y eso, para alguien de naturaleza más bien soñadora como yo, no está nada mal.

Deja un comentario

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.

Qualsevol Nit te informa que los datos de carácter personal que nos proporciones rellenando el presente formulario serán tratados por Victor Parreño Vidiella como responsable de esta web. La finalidad de la recogida y tratamiento de los datos personales que te solicitamos es para gestionar los comentarios que realizas en este blog. La legitimación se produce con el consentimiento del interesado. Como usuario e interesado te informo que los datos que me facilitas estarán ubicados en los servidores de  (proveedor de hosting de Qualsevol Nit) dentro de la UE. Ver política de privacidad del proveedor de hosting. El hecho de que no introduzcas los datos de carácter personal que aparecen en el formulario como obligatorios podrá tener como consecuencia que no atender pueda tu solicitud. Podrás ejercer tus derechos de acceso, rectificación, limitación y suprimir los datos en info@qualsevolnit.com así como el derecho a presentar una reclamación ante una autoridad de control. Puedes consultar la información adicional y detallada sobre Protección de Datos en nuestra política de privacidad.

Destroyer, Bikini

Destroyer: Días de vino y rosas

Los canadienses Destroyer, proyecto personal de Dan Bejar, presentaron en la sala Bikini de Barcelona su último trabajo ‘Ken’ (Merge Records / Dead Oceans, 2017). Por Óscar García.

Suscríbete a Qualsevol Nit

¿Quieres recibir las novedades musicales de Barcelona? Apúntate a nuestra newsletter. Te enviaremos contenidos de autor y sorteos exclusivos de entradas. En primicia. Mola, ¿eh?

Qualsevol Nit te informa que los datos de carácter personal que me proporciones rellenando el presente formulario serán tratados por Victor Parreño Vidiella como responsable de esta web. La finalidad de la recogida y tratamiento de los datos personales que te solicitamos es para enviarte nuestras publicaciones, promociones de productos y/o servicios y recursos exclusivos. La legitimación se realiza a través del consentimiento del interesado. Te informamos que los datos que nos facilitas estarán ubicados en los servidores de MailChimp (proveedor de email marketing), a través de la empresa The Rocket Science Group LLC, ubicada en EEUU y acogida al EU-US Privacy Shield. Ver la política de privacidad de The Rocket Science Group LLC. El hecho de que no introduzcas los datos de carácter personal que aparecen en el formulario como obligatorios podrá tener como consecuencia que no podamos atender tu solicitud. Podrás ejercer tus derechos de acceso, rectificación, limitación y suprimir los datos en hola@qualsevolnit.com así como el derecho a presentar una reclamación ante una autoridad de control. Puedes consultar la información adicional y detallada sobre Protección de Datos en nuestra política de privacidad.