Clara Peya: l’amor romàntic se’ns ha quedat petit

Clara Peya, pianista excepcional, va presentar el seu últim disc ‘Estómac’ davant d’una sala Apolo amb entrades esgotades.
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp

“Jo les coses les sento a l’estómac, no al cor”. Així presentava Clara Peya les seves noves cançons a una platea de la sala Apolo que s’havia omplert de cadires per l’ocasió. I és que Estómac (Satélite K, 2018) és un manifest contra l’amor romàntic, “un disc enfadat que intenta posar en horitzontal totes les relacions”. Amb aquesta declaració de principis necessària per entendre el disc i el concert, la pianista compartia amb el públic les reflexions i vivències que l’havien portat a escriure aquestes lletres. L’escollida per cantar-les, prenent el relleu de Sandra Sangiao, Judit Neddermann o Alessio Arena, ha estat Magalí Sare. Una veu delicada i transversal que es va donar a conèixer al programa de TV3 Oh happy day formant part del Quartet Melt.

Descalça des de la segona cançó, Clara Peya entrellaçava temes d’aquest nou disc com Cara a cara, Cicatrius o Vèncer el pols amb altres de l’anterior Oceanes (Temps Record, 2017). La secció rítmica, formada per les bateries de Dídak Fernández, Andreu Moreno i el baix de Vic Moliner, era l’encarregada d’aportar el caràcter més jazzístic al concert. Entre fragments experimentals, Clara Peya canviava el piano pel micròfon per reafirmar, en aquest cas en directe, que el rap és l’estil en el que se sent més còmode vocalment. A la meitat del concert la música es va aturar i Peya va deixar pas a un espai per a veus silenciades, que aquesta vegada va servir per explicar les reivindicacions del Sindicato de trabajadoras del hogar y de cuidado. La música de la pianista va sempre de la mà de la reivindicació, ja sigui cedint aquest espai a cadascun dels seus concerts, cantant sobre causes com el feminisme i l’anticapitalisme o recentment posant el piano a la cançó Los borbones son unos ladrones.

Des del punt de vista estrictament musical, Clara Peya ha aconseguit el més difícil, un llenguatge propi. Aquest fet que es posa en evidència quan pots reconèixer les seves composicions sentint només un acord de piano, i l’ha convertit en una de les artistes amb més personalitat de l’escena catalana. Un dels altres trets característiques que també pren la seva màxima expressió en directe és la seva passió desbordada, la passió que la fa ballar i moure’s damunt del tamboret com si estigués posseïda pel piano i cada nota que toca. Irreverent quan cal, és d’aquelles artistes de l’escola d’Albert Pla o Adrià Puntí, que des de temps immemorials posen tan nerviosos als presentadors del món amb la seva espontaneïtat i sinceritat.

Completes, cançó composta pel baixista i productor del disc, Vic Moliner, va deixar pas al moment més íntim del concert amb la interpretació de dues cançons a piano i veu entre la pianista i Magalí Sare. “Començàvem parlant de canviar coses de música i acabàvem parlant de canviar el món” explicava Vic Moliner sobre el procés de creació del disc, que, com va recordar Peya durant tot el concert, van fer colze a colze entre els dos. La col·laboració de la cantant Paula Grande, que una estona abans havia estat l’encarregada d’obrir la nit, i la celebrada Oceanes van ser els moments més destacats de la part final del concert.

“Estimar és fer política i decidir com estimar és decidir com fer aquesta política” deia Vic Moliner i, amb Estómac, Clara Peya decideix fer aquesta política i intentar deixar enrere tot el que hem sentit des de petits sobre com hem d’estimar i ser estimats. Divendres a l’Apolo l’amor romàntic se’ns va quedar petit.

Paula Grande | © Marina Tomàs
Paula Grande | © Marina Tomàs
Clara Peya a la sala Apolo de Barcelona, 19/10/2018. FOTO: MARINA TOMAS ROCH.
Clara Peya | © Marina Tomàs
Clara Peya a la sala Apolo de Barcelona, 19/10/2018. FOTO: MARINA TOMAS ROCH.
Magalí Sare i Vic Moliner | © Marina Tomàs
Clara Peya a la sala Apolo de Barcelona, 19/10/2018. FOTO: MARINA TOMAS ROCH.
Clara Peya | © Marina Tomàs
Clara Peya a la sala Apolo de Barcelona, 19/10/2018. FOTO: MARINA TOMAS ROCH.
Clara Peya i Paula Grande | © Marina Tomàs
Clara Peya a la sala Apolo de Barcelona, 19/10/2018. FOTO: MARINA TOMAS ROCH.
Clara Peya | © Marina Tomàs
Clara Peya a la sala Apolo de Barcelona, 19/10/2018. FOTO: MARINA TOMAS ROCH.
Clara Peya | © Marina Tomàs
Clara Peya a la sala Apolo de Barcelona, 19/10/2018. FOTO: MARINA TOMAS ROCH.
Clara Peya | © Marina Tomàs
Clara Peya a la sala Apolo de Barcelona, 19/10/2018. FOTO: MARINA TOMAS ROCH.
Clara Peya | © Marina Tomàs

Autores de este artículo

Marina Tomàs

Marina Tomàs

Tiene mucho de aventura la fotografía. Supongo que por eso me gusta. Y, aunque parezca un poco contradictorio, me proporciona un lugar en el mundo, un techo, un refugio. Y eso, para alguien de naturaleza más bien soñadora como yo, no está nada mal.

Deja un comentario

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.

Qualsevol Nit te informa que los datos de carácter personal que nos proporciones rellenando el presente formulario serán tratados por Victor Parreño Vidiella como responsable de esta web. La finalidad de la recogida y tratamiento de los datos personales que te solicitamos es para gestionar los comentarios que realizas en este blog. La legitimación se produce con el consentimiento del interesado. Como usuario e interesado te informo que los datos que me facilitas estarán ubicados en los servidores de  (proveedor de hosting de Qualsevol Nit) dentro de la UE. Ver política de privacidad del proveedor de hosting. El hecho de que no introduzcas los datos de carácter personal que aparecen en el formulario como obligatorios podrá tener como consecuencia que no atender pueda tu solicitud. Podrás ejercer tus derechos de acceso, rectificación, limitación y suprimir los datos en info@qualsevolnit.com así como el derecho a presentar una reclamación ante una autoridad de control. Puedes consultar la información adicional y detallada sobre Protección de Datos en nuestra política de privacidad.

Concierto de Willie & Winnie en Barcelona. Foto © Víctor Parreño.

Willie & Winnie, la promesa de Ferrol, en Barcelona

Willie & Winnie es un dúo de Ferrol que mezcla el folk norteamericano con otros estilos, consiguiendo así reinterpretar el género y crear un nuevo lenguaje. Presentaron su último trabajo, ‘Dream for winter’ (2016), en la Sala Continental de Barcelona.

concert-c-duncan-primavera-club-sala-apolo-barcelona-qualsevol-nit

Primavera Club – Sábado

El Primavera Club es la edición de otoño del festival Primavera Sound. El sábado 22 fue la segunda jornada, con Minor Victories como cabeza de cartel.

Suscríbete a Qualsevol Nit

¿Quieres recibir las novedades musicales de Barcelona? Apúntate a nuestra newsletter. Te enviaremos contenidos de autor y sorteos exclusivos de entradas. En primicia. Mola, ¿eh?

Qualsevol Nit te informa que los datos de carácter personal que me proporciones rellenando el presente formulario serán tratados por Victor Parreño Vidiella como responsable de esta web. La finalidad de la recogida y tratamiento de los datos personales que te solicitamos es para enviarte nuestras publicaciones, promociones de productos y/o servicios y recursos exclusivos. La legitimación se realiza a través del consentimiento del interesado. Te informamos que los datos que nos facilitas estarán ubicados en los servidores de MailChimp (proveedor de email marketing), a través de la empresa The Rocket Science Group LLC, ubicada en EEUU y acogida al EU-US Privacy Shield. Ver la política de privacidad de The Rocket Science Group LLC. El hecho de que no introduzcas los datos de carácter personal que aparecen en el formulario como obligatorios podrá tener como consecuencia que no podamos atender tu solicitud. Podrás ejercer tus derechos de acceso, rectificación, limitación y suprimir los datos en hola@qualsevolnit.com así como el derecho a presentar una reclamación ante una autoridad de control. Puedes consultar la información adicional y detallada sobre Protección de Datos en nuestra política de privacidad.