The Cat Empire: figura de consens

Els australians The Cat Empire fan un doble sold out a Barcelona, confirmant el seu idil·li amb els seus fans a Catalunya, i tancant la gira europea que els ha portat a Amsterdam, Londres, Brixton i Madrid.

Els australians continuen escrivint la seva història d’amor amb Barcelona amb dos concerts a una sala Razzmatazz amb entrades esgotades.

Figura de consens és un concepte que sentim des de fa temps a telenotícies i tertúlies polítiques del món. Els partits van bojos buscant aquests éssers escollits perquè els salvin i resolguin els seus maldecaps. Mentrestant, el món de la música té aquest problema resolt des de fa temps i escampats per tot el món hi ha artistes i grups que aconsegueixen unir a gent completament diferent amb les seves cançons. Una d’aquestes figures ve d’Australia i es diu The Cat Empire.

Els motius d’aquest fet són diversos, un podria ser per exemple el seu eclecticisme. El grup no es posa cap barrera estilística ni en els discos ni en el directe, en què hi trobem des dels ‘tumbaos’ latin que surten del piano d’Ollie McGill en cançons com Sol y sombra o Like a drum, fins a aproximacions a l’ska a Still young o una Daggers drawn derivada cap al jazz, amb una batalla final de solos de la secció de vents, la bateria i el teclat.

I és que amb els anys s’han convertit en un grup d’aquells que fa enveja a la resta de músics. Un grup que es pot permetre el luxe de sortir a l’escenari gairebé sense cap decorat, vestint camises hawaianes i samarretes sense mànigues, perquè com canten a The Chariot, les seves úniques armes són els seus instruments. Els instruments i cançons com Steal the light, Brighter than gold o la més recent Bulls, que dijous feien avançar al respectable cap a primeres files quan començaven a sonar. Entre clàssics i cançons del proper àlbum Stolen diamonds, que el grup va publicant progressivament el dia 1 de cada mes, els australians també van tenir temps per demostrar el seu virtuosisme amb fragments instrumentals que podien arribar a durar fins a cinc minuts. Aquests moments lluny de fer baixar la intensitat del concert, aconseguien despertar els crits i aplaudiments de la gent i s’han convertit en una de les senyes d’identitat dels seus directes. És en aquests minuts on entre el públic podies localitzar a músics amb la boca oberta, hipnotitzats pels solos excepcionals de McGill, James i companyia. Fins i tot entre trompetes, bateries i teclats hi va haver temps per un solo de scratch del Dj Jamshid ‘Jumps’.

El bon moment del grup el personifica el seu cantant i frontman Felix Riebl, que més segur que mai es movia pletòric entre el micro i la percussió fent de mestre de cerimònies acompanyat del carisma i els falsets de James. Divendres al migdia, en una entrevista al Telenotícies de TV3, Riebl somreia quan explicava que, mentre hi havia ciutats en què s’ho havien de treballar molt per connectar amb el públic, Barcelona era com una onada que només havien d’agafar i mantenir, perquè la resta ja venia sol.

Després d’haver vist dos concerts seus com a públic, realment he tingut aquesta sensació en sortir de la sala, aquesta sensació tan màgica de quan te n’adones que el públic s’ho està passant igual de bé que els músics que hi ha sobre l’escenari.

The Cat Empire. Foto © Mario Olmos
The Cat Empire | © Mario Olmos
The Cat Empire. Foto © Mario Olmos
The Cat Empire | © Mario Olmos
The Cat Empire. Foto © Mario Olmos
The Cat Empire | © Mario Olmos
The Cat Empire. Foto © Mario Olmos
The Cat Empire | © Mario Olmos
The Cat Empire. Foto © Mario Olmos
The Cat Empire | © Mario Olmos
The Cat Empire. Foto © Mario Olmos
The Cat Empire | © Mario Olmos
The Cat Empire. Foto © Mario Olmos
The Cat Empire | © Mario Olmos
The Cat Empire. Foto © Mario Olmos
The Cat Empire | © Mario Olmos

Autores de este artículo

Mario Olmos

Mario Olmos

Vinculado a la fotografía desde el siglo XX. En los últimos años he juntado mi locura por la imagen y mi pasión por la música. Me consideran fotógrafo, pero me defino como alguien que deja momentos congelados con la intención de provocar una reacción.

Deja un comentario

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.

Qualsevol Nit te informa que los datos de carácter personal que nos proporciones rellenando el presente formulario serán tratados por Victor Parreño Vidiella como responsable de esta web. La finalidad de la recogida y tratamiento de los datos personales que te solicitamos es para gestionar los comentarios que realizas en este blog. La legitimación se produce con el consentimiento del interesado. Como usuario e interesado te informo que los datos que me facilitas estarán ubicados en los servidores de  (proveedor de hosting de Qualsevol Nit) dentro de la UE. Ver política de privacidad del proveedor de hosting. El hecho de que no introduzcas los datos de carácter personal que aparecen en el formulario como obligatorios podrá tener como consecuencia que no atender pueda tu solicitud. Podrás ejercer tus derechos de acceso, rectificación, limitación y suprimir los datos en info@qualsevolnit.com así como el derecho a presentar una reclamación ante una autoridad de control. Puedes consultar la información adicional y detallada sobre Protección de Datos en nuestra política de privacidad.

Pavvla - Apolo 2

Pavvla, primer acte: el misteri resolt

Paula Jornet, coneguda artísticament amb el nom de Pavvla, tanca la gira ‘Afraid of the dark’ que l’ha portat a tocar en 96 sales durant els últims dos anys.

Concert de Dorian a la Sala Razzmatazz. Foto: MIGUEL LÓPEZ MALLACH per Qualsevol Nit

Dorian: Electropop politizado y mucha fiesta

Un Razz hasta arriba. Desde adolescentes a gente que ya peina canas. Es la segunda noche consecutiva que Dorian, insignia del electropop en nuestro país, toca en Barcelona dentro de la gira de presentación de su último trabajo ‘Justicia universal’.

Ara Malikian, Auditori Fórum

Ara Malikian

Ara Malikian, historia de un violín Texto: Celia Sales Valdés Foto: Víctor Parreño Érase una vez un violín. No sabemos quién lo construyó ni dónde, sólo sabemos

Suscríbete a Qualsevol Nit

¿Quieres recibir las novedades musicales de Barcelona? Apúntate a nuestra newsletter. Te enviaremos contenidos de autor y sorteos exclusivos de entradas. En primicia. Mola, ¿eh?

Qualsevol Nit te informa que los datos de carácter personal que me proporciones rellenando el presente formulario serán tratados por Victor Parreño Vidiella como responsable de esta web. La finalidad de la recogida y tratamiento de los datos personales que te solicitamos es para enviarte nuestras publicaciones, promociones de productos y/o servicios y recursos exclusivos. La legitimación se realiza a través del consentimiento del interesado. Te informamos que los datos que nos facilitas estarán ubicados en los servidores de MailChimp (proveedor de email marketing), a través de la empresa The Rocket Science Group LLC, ubicada en EEUU y acogida al EU-US Privacy Shield. Ver la política de privacidad de The Rocket Science Group LLC. El hecho de que no introduzcas los datos de carácter personal que aparecen en el formulario como obligatorios podrá tener como consecuencia que no podamos atender tu solicitud. Podrás ejercer tus derechos de acceso, rectificación, limitación y suprimir los datos en hola@qualsevolnit.com así como el derecho a presentar una reclamación ante una autoridad de control. Puedes consultar la información adicional y detallada sobre Protección de Datos en nuestra política de privacidad.