Xarim Aresté: Quan les cançons troben el seu lloc

El músic de Flix va presentar ‘El nus i altres mons’ (U98 Music) a Barcelona en un concert excepcional a La [2] de la sala del Paral·lel barceloní.
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp

Sé que encara és març i que si tot va bé fins al desembre espero veure molts altres concerts, però després de la nit de dijous tinc la sensació que aquest estarà al podi del 2019 segur. Presentant el seu nou disc El nus i altres mons (U98 Music, 2019), Xarim Aresté agafava del terra la seva Telecaster blanca davant d’una Apolo 2 plena, amb una afluència de músics coneguts entre el públic que cridava l’atenció. Suposo que agradar als del teu gremi ja deu voler dir alguna cosa. “Moltes gràcies, heu vingut”.

A partir d’aquí el músic de Flix començava una primera part del concert valenta i arriscada en que només van sonar cançons del nou disc. Era igual que de totes aquestes noves cançons el públic només conegués l’avançament Estaves al mig del merder, el concert fluïa des del primer moment i trobava moments per tot: solos genials del mateix Aresté i el seu inseparable Ricard Sohn que entrellaçaven les cançons, una ironia afilada amb voluntat de fer pensar al públic entre tema i tema, i una cosa tan difícil com és aconseguir emocionar la gent amb cançons que escoltes per primera vegada. Tot i que el format era el mateix que en la seva anterior gira, acompanyat pel teclat de Sohn, Miquel Sospedra al baix i el bateria Ermengol Mayol, per primera vegada vam poder sentir incorporacions de la música electrònica als seus temes. En l’entrevista que li vam fer l’octubre passat ja ens explicava que s’acabava de comprar una caixa de ritmes i un sintetitzador, i fa uns dies es confirmava aquest apropament a l’electrònica escoltant l’autotune de la tornada d’Estaves al mig del merder. Tot i així, com també ens deia, partint sempre des del rock.

El magnetisme que desprèn Xarim Aresté quan agafa una guitarra és innegable però dijous va tornar a demostrar que aquest magnetisme no neix ni es limita a l’instrument sinó que comença i acaba en l’artista i tot el que desprèn. Musicalment, és d’aquells que tot i poder fer el més difícil saben escollir el que cal per a cada compàs, si és necessari a vegades fent-ho senzill i aconseguint que cada nota tingui un perquè. Entre cançó i cançó també es va mostrar contundent i sincer amb frases com “Feu coses amb el cor encara que no les sapigueu fer i ja les entendreu ostia” abans de començar M’ho has d’escriure amb foc. També hi va haver temps perquè agafés l’harmònica i fins i tot s’atrevís a canviar la guitarra per la trompeta, sense gaire traça segons ell, gens malament segons els que alguna vegada hem intentat fer sonar dues notes seguides amb una trompeta. Semblava que cada cançó i cada comentari trobessin el seu lloc adequat i això va fer que sense adonar-nos-en acabessin els nous temes amb un “Pues aquestes son les noves cançons”.

Després vindria una recta final en que els músics van combinar temes com A l’univers li sua de l’anterior Polinèsies (Bankrobber, 2017) amb d’altres com Jo t’estimo de La Rosada (Bankrobber, 2015). A falta de poques hores perquè comencés el 8 de març, Aresté també va voler reivindicar la necessitat de “capgirar el patriarcat” i “deixar de fer cas a aquells que no tenen raó” abans de començar una última Indomables final, que va comptar amb la col·laboració de David Soler a la steel guitar.

Així acabava un concert madur, complet i atrevit que podria haver estat perfectament de final de gira, però, per sort nostra, era de presentació i es podrà a veure durant uns quants mesos per arreu de Catalunya. No em vull fer més pesat, però si podeu, aneu-lo a veure.

Xarim Aresté - Apolo 2
La [2], Xarim Aresté | © Aitor Rodero
Xarim Aresté - Apolo 2
Xarim Aresté | © Aitor Rodero
Xarim Aresté - Apolo 2
Ricard Sohn, Xarim Aresté | © Aitor Rodero
Xarim Aresté - Apolo 2
Xarim Aresté | © Aitor Rodero
Xarim Aresté - Apolo 2
Ermengol Mayol, Xarim Aresté | © Aitor Rodero
Xarim Aresté - Apolo 2
Xarim Aresté | © Aitor Rodero
Xarim Aresté - Apolo 2
Miquel Sospedra i Xarim Aresté | © Aitor Rodero
Xarim Aresté | © Aitor Rodero

Autores de este artículo

Aitor Rodero

Aitor Rodero

Antes era actor, me subía a un escenario, actuaba y, de vez en cuando, me hacían fotos. Un día decidí bajarme, coger una cámara, girar 180º y convertirme en la persona que fotografiaba a los que estaban encima del escenario.

¿Te ha gustado? ¡Compártelo!

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp

Deja un comentario

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.

Qualsevol Nit te informa que los datos de carácter personal que nos proporciones rellenando el presente formulario serán tratados por Victor Parreño Vidiella como responsable de esta web. La finalidad de la recogida y tratamiento de los datos personales que te solicitamos es para gestionar los comentarios que realizas en este blog. La legitimación se produce con el consentimiento del interesado. Como usuario e interesado te informo que los datos que me facilitas estarán ubicados en los servidores de  (proveedor de hosting de Qualsevol Nit) dentro de la UE. Ver política de privacidad del proveedor de hosting. El hecho de que no introduzcas los datos de carácter personal que aparecen en el formulario como obligatorios podrá tener como consecuencia que no atender pueda tu solicitud. Podrás ejercer tus derechos de acceso, rectificación, limitación y suprimir los datos en info@qualsevolnit.com así como el derecho a presentar una reclamación ante una autoridad de control. Puedes consultar la información adicional y detallada sobre Protección de Datos en nuestra política de privacidad.

Chick Corea – Steve Gadd Band

Chick Corea - Steve Gadd Band: Orígenes revividos Texto: Barracuda Foto: Oliver Adell Yo confieso: Adorar a deidades como John Coltrane o Thelonious Monk, a menudo dificulta
concert-operators-primavera-club-sala-apolo-barcelona-qualsevol-nit

Primavera Club – Viernes

El Primavera Club es la edición de otoño del festival Primavera Sound. Así empezó el viernes 21 de octubre en la Sala Apolo y en La [2] de Barcelona.

Yemi Alade, Apolo

Yemi Alade: Poderío nigeriano

Concierto en La [2] de Apolo de la superestrella del afropop nigeriano Yemi Alade qure acaba de editar su tercer album, “Black Magic”.

Suscríbete a Qualsevol Nit

¿Quieres recibir las novedades musicales de Barcelona? Apúntate a nuestra newsletter. Te enviaremos contenidos de autor y sorteos exclusivos de entradas. En primicia. Mola, ¿eh?

Qualsevol Nit te informa que los datos de carácter personal que me proporciones rellenando el presente formulario serán tratados por Victor Parreño Vidiella como responsable de esta web. La finalidad de la recogida y tratamiento de los datos personales que te solicitamos es para enviarte nuestras publicaciones, promociones de productos y/o servicios y recursos exclusivos. La legitimación se realiza a través del consentimiento del interesado. Te informamos que los datos que nos facilitas estarán ubicados en los servidores de MailChimp (proveedor de email marketing), a través de la empresa The Rocket Science Group LLC, ubicada en EEUU y acogida al EU-US Privacy Shield. Ver la política de privacidad de The Rocket Science Group LLC. El hecho de que no introduzcas los datos de carácter personal que aparecen en el formulario como obligatorios podrá tener como consecuencia que no podamos atender tu solicitud. Podrás ejercer tus derechos de acceso, rectificación, limitación y suprimir los datos en hola@qualsevolnit.com así como el derecho a presentar una reclamación ante una autoridad de control. Puedes consultar la información adicional y detallada sobre Protección de Datos en nuestra política de privacidad.