La Polla Records: Els punkies tenien raó

Gran concert (segon sold out consecutiu al Palau Sant Jordi) del La Polla Records dissabte a Barcelona. Evaristo Páramos, El Drogas i companyia van fer embogir una audiència que feia anys que tenien ganes de retrobar-se amb ells a l’escenari.
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp

Que els punkies tenien raó fa temps que ha quedat demostrat. Per si de cas, La Polla Records ha tornat als escenaris a recordar-nos-ho una vegada més, coincidint amb el seu 40è aniversari. En una roda de premsa el 13 de març, el grup anunciava el seu retorn amb la gira Ni descanso, ni paz!, després de setze anys d’inactivitat. Les ciutats triades eren València, Madrid, Bilbao, Barcelona durant el 2019 i vuit concerts més a Sud-Amèrica al 2020. En aquests mesos, els seguidors del grup basc havien pogut amenitzar l’espera amb entrevistes imperdibles d’aquest gran gurú del punk que és Evaristo Páramos o un disc homònim al nom de la gira que revisita els grans èxits del grup i ens regala una nova cançó. El moment més esperat amb diferència però, era tornar a veure “La Polla” sobre l’escenari. Dissabte als voltants del Palau Sant Jordi els records es barrejaven amb gots de kalimotxo, desenes de llaunes a terra i grups de vells amics que s’abraçaven més del que sospito que és habitual. L’eufòria superava la nostàlgia amb molta diferència però.

És un tòpic que s’ha dit a cadascuna de les entrevistes i articles d’aquests últims mesos, però realment i per desgràcia, la vigència de les lletres del grup d’Agurain avui dia és un fet indiscutible. Amb la ultradreta passejant-se per les televisions, el congrés i els carrers del país amb total impunitat, una violència policial igual de desproporcionada que de justificada pels governs o La Justícia a qui ja cantava La Polla al 1987, fent de les seves, es fa difícil que no et vingui al cap la veu d’Evaristo. Tornant al dissabte, el concert tenia un convidat d’autèntic luxe com era El Drogas, que es va encarregar d’encendre el Palau amb cançons com una primera Okupación, Animal caliente, En blanco y negro o No hay tregua. Amb el recinte ple a vessar i unes primeres files que abans que el grup sortís ja es es movien com si hagués començat el concert, es van apagar els llums i dues creus cremant van iluminar-se a les pantalles del costat de l’escenari. Amb una samarreta en que s’hi podia llegir “Obrero de derechas tonto seguro”, Evaristo i companyia van aparèixer a l’escenari per fer esclatar definitivament el Palau amb Salve. La poca gent que quedava asseguda a les grades va aixecar-se al de cop, i absolutament tota la platea es va convertir en una autèntica olla de pressió que cantava a ple pulmó cada paraula. L’eufòria no va recular en cap segon d’un inici amb cançons com Así es la vida, Chica yeye, Delincuencia o la recent Ni descanso ni paz, que havia estat degudament apresa per l’ocasió. Armats amb un repertori de més de 40 cançons i gairebé dues hores de concert, el grup va repassar totes les seves cançons indispensables.

Tot i que himnes com Txus, Carne pa’ la picadora, o el moment més apoteòsic del concert amb Ellos dicen mierda i No somos nada, van fer pujar els decibels de l’espai, no hi va haver cançó en tot l’espectacle que el públic no cridés i celebrés com un gol en sentir els primers acords. Mentre Evaristo col·locava davant del bombo de la bateria una bandera de Xile que li havien fet arribar, el públic continuava cantant i batent el rècord de més cigarros (i el que no són cigarros) encenent-se dins d’un recinte on està prohibit fumar. Per sorpresa de tothom, Evaristo Páramos, dissabte no tenia ganes de parlar ni fer grans discursos, i van ser comptades i anecdòtiques les seves intervencions entre cançons. Si hi va haver algun punt negatiu de la nit, per dir-ho d’alguna manera, potser va ser aquest, però tenint en compte com de cara va la llibertat d’expressió en aquest país, i pensant en els seguidors sud-americans de La Polla que els volen escoltar al 2020, potser ja tocava això. La nit va acabar amb un últim bis amb La justicia, Johnny, La llorona i Odio a los partidos, i recordant-nos que, si mai algú oblida contra qui o què s’ha de seguir lluitant (sembla que durant uns quants anys més) només cal posar-se una cançó de La Polla Records i li tornarà la memòria.

La Polla Records. Foto © Víctor Parreño
El Drogas | © Víctro Parreño
La Polla Records. Foto © Víctor Parreño
El Drogas | © Víctro Parreño
La Polla Records. Foto © Víctor Parreño
El Drogas | © Víctro Parreño
La Polla Records. Foto © Víctor Parreño
El Drogas | © Víctro Parreño
La Polla Records. Foto © Víctor Parreño
El Drogas | © Víctro Parreño
La Polla Records. Foto © Víctor Parreño
La Polla Records | © Víctro Parreño
La Polla Records. Foto © Víctor Parreño
La Polla Records | © Víctro Parreño
La Polla Records. Foto © Víctor Parreño
La Polla Records | © Víctro Parreño
La Polla Records. Foto © Víctor Parreño
La Polla Records | © Víctro Parreño
La Polla Records. Foto © Víctor Parreño
La Polla Records | © Víctro Parreño

Autores de este artículo

Víctor Parreño

Víctor Parreño

Me levanto, bebo café, trabajo haciendo fotos (en eventos corporativos, de producto... depende del día), me echo una siesta, trabajo haciendo fotos (en conciertos, en festivales... depende de la noche), duermo. Repeat. Me gustan los loops.

Sidecar - Camellos

PUBLICIDAD

¿Te ha gustado? ¡Compártelo!

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp

Deja un comentario

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.

Qualsevol Nit te informa que los datos de carácter personal que nos proporciones rellenando el presente formulario serán tratados por Victor Parreño Vidiella como responsable de esta web. La finalidad de la recogida y tratamiento de los datos personales que te solicitamos es para gestionar los comentarios que realizas en este blog. La legitimación se produce con el consentimiento del interesado. Como usuario e interesado te informo que los datos que me facilitas estarán ubicados en los servidores de  (proveedor de hosting de Qualsevol Nit) dentro de la UE. Ver política de privacidad del proveedor de hosting. El hecho de que no introduzcas los datos de carácter personal que aparecen en el formulario como obligatorios podrá tener como consecuencia que no atender pueda tu solicitud. Podrás ejercer tus derechos de acceso, rectificación, limitación y suprimir los datos en info@qualsevolnit.com así como el derecho a presentar una reclamación ante una autoridad de control. Puedes consultar la información adicional y detallada sobre Protección de Datos en nuestra política de privacidad.

Sleep. Foto © Victor Parreño

Sleep: Al Cisneros is my cult leader

Sleep, la banda stoner de referencia desde los ’90 presentó su último trabajo ‘The Sciences’ (Third Man Records, 2018) en Apolo teloneados por el cuarteto islandés de rock psicodélico Lucy In Blue.

The Waterboys. Foto © Miguel López Mallach

The Waterboys: Quilates de rock’n’roll

The Waterboys, la banda británica de Mike Scott, encendieron la sala Razzmatazz de Barcelona en el concierto de presentación de su nuevo trabajo, enmarcado dentro del 21 Festival Mil·lenni.

Concert de Dorian a la Sala Razzmatazz. Foto: MIGUEL LÓPEZ MALLACH per Qualsevol Nit

Dorian: Electropop politizado y mucha fiesta

Un Razz hasta arriba. Desde adolescentes a gente que ya peina canas. Es la segunda noche consecutiva que Dorian, insignia del electropop en nuestro país, toca en Barcelona dentro de la gira de presentación de su último trabajo ‘Justicia universal’.

Primavera Sound © Víctor Parreño

Primavera Sound, viernes: Del chill

Todavía con el empacho del jueves, afrontábamos el viernes ‘amb il·lusió’. Para empezar a pillar el ritmo, una buena ración de indie, pop y rock nacionales (Último Vecino, La Bien Querida, Marion Harper y Doblecapa) y, una vez a tono de nuevo, otro tanto de garage, rock alternativo y r&b americano (Waxahatchee, The Breeders y Ryhe).

Suscríbete a Qualsevol Nit

¿Quieres recibir las novedades musicales de Barcelona? Apúntate a nuestra newsletter. Te enviaremos contenidos de autor y sorteos exclusivos de entradas. En primicia. Mola, ¿eh?

Qualsevol Nit te informa que los datos de carácter personal que me proporciones rellenando el presente formulario serán tratados por Victor Parreño Vidiella como responsable de esta web. La finalidad de la recogida y tratamiento de los datos personales que te solicitamos es para enviarte nuestras publicaciones, promociones de productos y/o servicios y recursos exclusivos. La legitimación se realiza a través del consentimiento del interesado. Te informamos que los datos que nos facilitas estarán ubicados en los servidores de MailChimp (proveedor de email marketing), a través de la empresa The Rocket Science Group LLC, ubicada en EEUU y acogida al EU-US Privacy Shield. Ver la política de privacidad de The Rocket Science Group LLC. El hecho de que no introduzcas los datos de carácter personal que aparecen en el formulario como obligatorios podrá tener como consecuencia que no podamos atender tu solicitud. Podrás ejercer tus derechos de acceso, rectificación, limitación y suprimir los datos en hola@qualsevolnit.com así como el derecho a presentar una reclamación ante una autoridad de control. Puedes consultar la información adicional y detallada sobre Protección de Datos en nuestra política de privacidad.