SCARS
SCARS

SCARS: Una lluita per la visibilitat lèsbica i LGTBI+

SCARS és un projecte musical i audiovisual iniciat per tres joves, l'Alex Barat, la Carla Molina i l'Anabel Romero, graduats en Comunicació Audiovisual a la UAB, que lluita per la visibilitat lèsbica i del col·lectiu LGBTI+.

PUBLICITAT

SCARS és un projecte construït a partir de 3 cançons i 3 vídeos en els quals es combina música original amb una història LGTBI+ no estereotipada, on la dona té el paper protagonista i on es desenvolupa la temàtica de la homosexualitat sense un tractament amorós o sexual, sinó més bé des de l’autoacceptació i la normalització front a una societat que encara no ho ha interioritzat. La diversitat, la igualtat i l’autoacceptació són alguns dels valors pels quals aquest joves es van decidir a portar endavant aquest projecte.

El juny de 2018 es va estrenar la primera part, Escape, amb Anabel Romero com a guionista i directora de fotografia i Carla Molina com a productora, juntament amb un equip tècnic que tal i com elles esmenten “seria impossible haver-ho fet possible”. Aquest Escape introdueix la història de l’Ivy (Neus Gispert), una noia lesbiana que se sent incompresa amb la seva vida i el seu entorn únicament per estimar a algú del seu mateix gènere. Aquesta incomoditat i manca d’autoacceptació li causa una estranya reacció que li trenca la pell. Quant a la part musical, la cançó de títol homònim està escrita i produïda per Alex Barat, enregistrada a Temps Record Estudi i compta amb la veu de Sílvia Farrés, la cantant principal dels igualadí JoKB, un dels grups emergents més prometedors del panorama musical català d’avui dia.

Recentment, s’ha publicat la segona part del projecte, Highway, amb Anabel Romero i Marta Serna com a directores i guionistes i Carla Molina i David Zambudio com a productora i productor executiu, respectivament. A Highway es mostra la continuació del viatge emocional de l’Ivy. En aquest camí coneix a dues persones, Lie(Nina Mirez) i Yara (Aurora Ranchal) que l’ajudaran en el seu procés d’autoacceptació i sanació. Amb aquesta part, l’equip ha volgut visibilitzar el col·lectiu trans. De nou, la cançó ha estat produïda i escrita per Alex Barat i gravada amb Temps Record Estudi. Aquesta vegada, però, l’artista que li ha posat veu ha estat la polifacètica Sofia Coll, qui ja té una àmplia experiència en el món musical, havent participat a La Voz Kids i arribant a la fase final del càsting d’OT 2018, a més de ser guitarrista, compositora, actriu i ballarina.

Només queda una part del projecte per tancar la història. Sabem que el títol serà Pride i prometen un interessant gir narratiu. Encara no hi ha una data fixa de llançament, però ens avancen que algun tastet de Pride podria sortir aquest mateix juny, la temporada en què es celebra el Pride Barcelona, acompanyat d’alguns esdeveniments per la ciutat. 

Autores de este artículo

PUBLICITAT

Continguts relacionats

El Petit de Cal Eril, Festival Cruïlla 2019

Conoce a los artistas del Cruïlla 2019

El festival añade seis nuevos nombres a su programa, cerrando así el cartel para su décima edición. Repasamos la parrilla de artistas que actuarán en el Cruïlla los próximos 3 a 6 de julio en el Fórum de Barcelona, los que ya sabíamos y las nuevas confirmaciones, para que no te pierdas absolutamente nada.

Club de Nit

De la feina a casa i de casa a la feina… ha de haver-hi alguna cosa més. Ser del club et dona accés a:

Subscriu-te!

T’està agradant el que veus? Forma part de la comunitat musical de Barcelona