Pixamandúrries Kasba DESTACADA
Pixamandúrries Kasba DESTACADA

L’esperat retorn de Pixamandúrries, 29 anys després

Divendres passat, Kasba Music publicava l'edició en vinil de 'Dels rics i dels pobres', disc inèdit de Pixamandúrries, per celebrar el vintè aniversari del segell discogràfic.

PUBLICITAT

Han passat ja 29 anys des de la prevista publicació del darrer disc de Pixamandúrries, i ara per fi arriba a les nostres mans. Es tracta del tercer i últim llançament de l’icònic grup empordanès de punk que va deixar empremta a la dècada dels 90. La seva trajectòria, tot i ser curta, va marcar un abans i un després en la música catalanoparlant, internacionalitzant el gènere i expandint-ne les fronteres. En els seus àlbums es poden trobar temes tant en català com ara en esperanto, castellà o àrab, i sempre amb un fort vincle amb els moviments socials alternatius i un missatge polític.

A més, Pixamandúrries és un grup que ha deixat marca a la història en diverses ocasions. L’any 1994 van ser els autors de la primera acció solidària amb el moviment zapatista realitzada a l’estat espanyol, tan sols unes setmanes després de l’alçament a les muntanyes de Xiapes (Mèxic), demostrant un suport incondicional a les realitats de les societats indígenes americanes que es manté al llarg de la seva discografia.

Aquest compromís és evident a ‘Dels rics i dels pobres’, tercer disc del grup i el segon escollit per a aquesta edició en vinil que presenta Kasba Music per a commemorar el seu vintè aniversari. El disc de hardcore punk, amb els seus ritmes ràpids i agressius, compta amb una forta influència de la música tradicional catalana, donant-li un paper protagonista a la gralla, i de les músiques llatines, inspirant-se en les seves percussions. Tot i els contundents missatges polítics presents en les lletres de les cançons, aquests elements aporten certa sensació festiva a la música, poc comú en altres llançaments del gènere, però sense comprometre mai el missatge.

‘Dels rics i dels pobres’ es presenta avui, dia 17 de febrer, a El Rantell, botiga de discos a la Bisbal d’Empordà, a les 12:00. Presentat pel periodista Xavi Castillón i assistit pels membres de Pixamandúrries, l’acte promet ser un homenatge al grup i a la marca que han deixat en la música catalana.

Autora d'aquest article

PUBLICITAT

Continguts relacionats

El setmanari musical #47

Avui al setmanari, el resum de les notícies musicals que has de conèixer: La gala dels Goya, els premis Brit, La Zowi, IZARO i Zahara, el canvi de sede del Bioritme, el cartell del Cruïlla i el festival NEON de J Balvin.

Setmanari musical. The National © Graham Macindoe

El setmanari musical #10

Aquesta setmana en el nostre resum musical: Justin Bieber, Joel Reyes, Zahara, b1n0 i El Petit de Cal Eril i Kids from Mars, entre d’altres. Una lectura ràpida a l’actualitat musical per estar al dia!

Yo soy Brian Wilson... y tú no

Yo soy Brian Wilson… y tú no: Sólo Dios lo sabe

Brian Wilson, con la ayuda del periodista y novelista Ben Greenman, se confiesa en su biografía recientemente publicada por Malpaso, con afirmaciones tales como: “Mi historia es una historia musical y una historia familiar y una historia amorosa, pero es también una historia de enfermedad mental”

Club de Nit

De la feina a casa i de casa a la feina… ha de haver-hi alguna cosa més. Ser del club et dona accés a:

Subscriu-te!

T’està agradant el que veus? Forma part de la comunitat musical de Barcelona