Ariana Abecasis. © Aitor Rodero
Ariana Abecasis. © Aitor Rodero

Ariana Abecasis: Univers oníric

Ariana Abecasis va presentar el seu segon àlbum 'Adiós, no es para siempre' (Luup Records, 2021) a La Nau de Barcelona pel cicle Curtcircuit. La pianista, cantant i compositora desplega tot el seu ventall estilístic per parlar-nos de l’amor romàntic i les relacions tòxiques.

PUBLICITAT

Fa cinc anys Ariana Abecasis es presentava a l’escena musical amb el seu primer àlbum Philosophades (autoeditat, 2015), un treball orgànic d’estil indie pop. Ara presenta Adiós, no es para siempre (Luup Records, 2021), un gir musical de 180 graus que reflecteix el seu creixement artístic i personal. En format de trio, amb Marta Cascales als teclats i sintetitzadors i l’Arnau Alitmira a la bateria, Abecasis ens va traslladar al seu propi món i al seu univers oníric.

Del piano clàssic a l’electrònica

“Estudié piano clássico y ahora estoy haciendo esto”, deia l’artista en acabar de tocar Tveo el tema més hip-hopero del disc. Ariana Abecasis es va graduar en piano clàssic a l’Esmuc però ha anat molt més enllà navegant per estils com el trap, l’electrònica i els ritmes llatins al seu últim àlbum. Si més no, també ha estat influenciada per grans artistes com Justin Vermon (a.k.a Bon Iver) i FKA twigs.

El piano, però, segueix sent la seva passió i amb el que s’inspira per compondre. A mig concert, en format de solista, Abecasis ens va mostrar la part més íntima i orgànica amb el seu instrument. Va interpretar Samson de Regina Spektor i Hyperballad de Björk  –dues dones que l’inspiren a la seva carrera musical–, deixant-nos veure la seva faceta més expressiva al piano i el seu so més natural a la veu. No calia res més.

L’univers d’Ariana Abecasis

 

Ariana Abecasis ens va traslladar al seu propi univers des del primer tema del concert Flower smiles. Dalt de l’escenari deixava entreveure una sensibilitat excepcional cap a la seva música i el seu treball. “Fer música i que us arribi, és de les coses més maques que puc fer” deia emocionada entre cançó i cançó. L’artista es mostrava plenament immersa en la seva actuació, expressant-se amb la veu i amb el cos en forma de dansa. Com al tema Five, per exemple, on es movia per l’escenari per transmetre l’agressivitat que li provoquen els diners i el món consumista actual.

Cupido i Yo sin ti, cançons que parlen d’un amor romàntic, són les peces més personals del disc, que ens traslladen al món interior d’Ariana Abecasis. Amb la seva veu tan particular, a vegades cantant com si ens xiuxiuegés, ens fa viatjar a un univers íntim i també oníric.

Continuarà…

 

Sens dubte, Abecasis ha sabut musicalitzar el seu imaginari amb un so polit i personal. Ha forjat una sonoritat pròpia amb l’ajuda del productor Joan Borrás, amic i company al llarg de la seva carrera musical. L’artista presenta un àlbum amb un so homogeni, però que beu de molts estils, des de Nada te pido –el tema més urban del disc– fins a la balada White Horses.

Adiós, no es para siempre, la cançó que dóna nom a l’àlbum, és el tema més sincer i emocional que presenta l’artista. Perfectament acompanyada per Marta Cascales al piano, el concert acabava amb el final suspensiu del tema que ens va deixar a tots a l’expectativa de més. Un final que bé podria entendre’s com la metàfora visual del mateix nom del disc, dir adéu però no per sempre. Esperem que torni aviat.

Ariana Abecasis. © Aitor Rodero
Ariana Abecasis © Aitor Rodero
Ariana Abecasis. © Aitor Rodero
Marta Cascales, Ariana Abecasis © Aitor Rodero
Ariana Abecasis. © Aitor Rodero
Ariana Abecasis © Aitor Rodero
Ariana Abecasis. © Aitor Rodero
Ariana Abecasis © Aitor Rodero
Ariana Abecasis. © Aitor Rodero
Ariana Abecasis © Aitor Rodero
Ariana Abecasis. © Aitor Rodero
Marta Cascales, Ariana Abecasis © Aitor Rodero
Ariana Abecasis. © Aitor Rodero
Ariana Abecasis © Aitor Rodero

Autores de este artículo

Picture of Aitor Rodero

Aitor Rodero

Antes era actor, me subía a un escenario, actuaba y, de vez en cuando, me hacían fotos. Un día decidí bajarme, coger una cámara, girar 180º y convertirme en la persona que fotografiaba a los que estaban encima del escenario.

PUBLICITAT

Continguts relacionats

Lagartija Nick © Òscar García DESTACADA

Lagartija Nick: Oscura belleza

La banda granadina Lagartija Nick actuó en La Nau de Barcelona, celebrando sus 35 años de existencia, realizando un extenso repaso a su discografía.

Concierto de Wilco en Barcelona. Foto © Víctor Parreño

Wilco: Así empieza un verano

En la tercera parada de su gira española, los legendarios Wilco llegaron al Poble Espanyol de Barcelona teloneados por la cantautora Travis Birds.

Concierto de Mammal Hands en Barcelona. Foto © Víctor Parreño

Mammal Hands: La niebla susurrante

El trío británico, Mammal Hands, envolvió con su niebla al público de La Nau en su concierto del pasado viernes 26 de noviembre en Barcelona.

Concert de MC50 a l'Apolo, Festival Mil·lenni. Foto © Víctor Parreño

MC50: los gamberros del rock cumplen 50 años

Wayne Kramer revive el espíritu de la mítica banda MC5 para celebrar el 50 aniversario de su formación, en una gira bajo el nombre de MC50 en compañía de Marcus Durant, Kim Thayl, Billy Gould y Brendan Kanty.

PS 2022 Weekend 2: Diversidad al poder

El Primavera Sound 2022 cierra con un Weekend 2 marcado por la diversidad de estilos y tendencias, encabezado por las ctuaciones de The Strokes, Dua Lipa, Lorde o Antònia Font.

Club de Nit

De la feina a casa i de casa a la feina… ha de haver-hi alguna cosa més. Ser del club et dona accés a:

Subscriu-te!

T’està agradant el que veus? Forma part de la comunitat musical de Barcelona