MMVV 2024 DESTACADA
MMVV 2024 DESTACADA

MMVV 2024: Sons del futur, arrels del present

La 36a edició del Mercat de Música Viva de Vic tanca amb un rècord de participació i es reafirma com a espai de trobada de professionals i descoberta de propostes artístiques que irrompen en el panorama musical.

PUBLICITAT

El Mercat de Música Viva de Vic ha tancat la seva 36a edició amb un èxit rotund. Amb més de 1.100 professionals acreditats de 24 països (el 80% catalans), el festival ha superat totes les expectatives i s’ha consolidat com a punt de trobada ineludible per a la indústria musical catalana. Aquesta edició, marcada pel comiat de Marc Lloret i Oriol Roca després de 14 anys al capdavant, ha estat un homenatge al seu llegat i un impuls per al futur del festival.

Un any més, El Mercat de Música Viva de Vic ha estat un aparador de la diversitat i la innovació a l’escena musical actual. La programació ha reflectit les tendències que han definit el panorama musical dels darrers anys, com ara la fusió de gèneres i l’exploració de nous sons. La presència d’artistes que combinen l’electrònica amb el folklore i el pop com la cantautora valenciana Sandra Monfort, o amb el rock i el jazz com Rüdiger, o amb l’art pop en el cas de la portuguesa Sús, són un exemple clar d’aquestes tendències que han estat impulsades per plataformes digitals i per la globalització i que estan donant lloc a una música més diversa, inclusiva i experimental.

Entre les propostes destacades d’aquests quatre dies de Mercat es troba la inauguració a càrrec de Lucia Fumero, que va comptar amb les col·laboracions de Rita Payés, Magalí Datzira, i Salvador Sobral, entre altres, o l’actuació de divendres de l’artista multidisciplinari El Niño de Elche, presentant el que serà el seu proper àlbum titulat Cante a lo gitano, que veurà la llum el proper 11 d’octubre. També la de les demolidores Mourn, presentant el seu darrer àlbum, The Avoider (Cielos Estrellados, 2024).

Un espai de trobada amb nous horitzons

 

Amb centenars de reunions i presentacions, el festival ha facilitat la trobada entre professionals de tots els racons del sector, des dels artistes emergents fins als grans segells discogràfics. La inclusió de propostes digitals i la col·laboració amb entitats com ara el Barcelona Music Lab han posat de manifest l’aposta del MMVV per la innovació i l’adaptació a les noves tendències de la indústria musical. Aquests tipus d’iniciatives són fonamentals per dinamitzar el sector i obrir noves oportunitats per als creadors.

En actuar com un punt de trobada, un catalitzador d’innovació i un aparador per al talent emergent, el MMVV no només enforteix el teixit musical català sinó que també contribueix a la projecció de la música local a l’escenari global. El MMVV és un motor que impulsa la indústria, el lloc on la música viu i respira.

Amb un nou equip al capdavant, el seu futur és ple d’oportunitats i desafiaments. La seva capacitat per generar oportunitats de negoci, fomentar la col·laboració i promoure la diversitat el converteixen en un esdeveniment essencial per al desenvolupament i el creixement del sector musical. El que tenim clar és que any rere any, el Mercat ens demostra que la música té el poder d’unir-nos, inspirar-nos i transformar-nos.

Autora d'aquest article

PUBLICITAT

Continguts relacionats

El setmanari musical #48, Mark Lanegan

El setmanari musical #48

Avui al setmanari musical: Canet Rock, C. Tangana i Rosalía, Netflix al mig de tot, l’aturada d’IZAL i l’acomiadament a Mark Lanegan.

Sidecar 29 setembre - Qualsevol Nit

Celebra que el periodisme musical continua viu

La revista musical Qualsevol Nit celebra el seu 5 (+1) aniversari el dijous 29 de setembre a la sala Sidecar amb una festa que comptarà amb una exposició commemorativa (gratuïta) i un triple concert de Cristina Len, Aren i Subliminal (10€).

Bad Bunny - IA - FlowGPT

Bad Bunny vs. IA: Disputa por el trono del reguetón

Una canción creada por la IA, con la voz de Bad Bunny, se viraliza por todas las redes sociales. El conejo malo ha mostrado su descontento con la canción y repudia a aquellos que la escuchan y la difunden. Se abre el debate.

Club de Nit

De la feina a casa i de casa a la feina… ha de haver-hi alguna cosa més. Ser del club et dona accés a:

Subscriu-te!

T’està agradant el que veus? Forma part de la comunitat musical de Barcelona