Melanie Martinez: Terror i fantasia al Palau Sant Jordi

Melanie Martinez ha inclòs el Palau Sant Jordi dins de la seva ‘The Trilogy Tour’ on ha imperat el surrealisme del dark pop.

PUBLICIDAD

La novaiorquesa Melanie Martinez ha captivat el públic del Palau Sant Jordi amb el seu estil dark pop i la seva narrativa visual. L’espectacle del The Trilogy Tour, on repassa els èxits dels seus tres discs, ha començat amb la seva veu en off que preparava els assistents per a l’experiència que estaven a punt de viure.

Una narrativa vital de terror i fantasia

 

El concert ha estat un deliri visual que, amb l’ajuda de vídeos projectats a les pantalles, comença a narrar la seva història vital. Quatre ballarines amb caps de conills i altres vestides com nines han començat a ballar al ritme de la cançó Cry Baby, la qual ha inaugurat la nit. Com si es tractés d’una nina, ha aparegut Melanie vestida amb la seva indumentària habitual de perruca bicolor i vestit de fantasia, provocant un esclat d’eufòria entre el públic, que ha cantat amb tanta força que gairebé no es podia sentir la seva veu.

En la primera part del concert ha repassat les cançons del seu primer disc Cry Baby, carregat de simbolisme inquietant, i ambientat en un món d’estètica coquette, en què l’artista es presenta vestida de “baby doll” mentre denuncia els abusos que ha patit en cançons com Sippy Cup. La cantant ho ha donat tot i el públic ho ha rebut amb ganes rebentant el Palau i, a ritme dels seus hits més popular de TikTok, Pity Party i Play Date, Martinez ha destrossat la casa de nines que l’oprimia.

La segona part la nit ha començat amb un canvi d’ambientació que ha encetat la cançó Wheels on the Bus, del seu segon disc K-12. Hem tornat a l’escola, però la innocència ha estat trencada i ho ha narrat amb una estètica decadent i tumultuosa que encarnava cançons com Teacher’s Pet. Els fans entregadíssims a la depravació narrada cantant totes i cada una de les cançons. Aquesta etapa ha simbolitzat la mort de l’artista quan al final de High School Sweethearts la cantant ha mort per una fletxa de cupido.

La tercera i última part ha estat una fantasia, literalment. Melanie ha mort a ritme de Death, per deixar pas a una criatura màgica que ha pres possessió de la narrativa visual del concert. Ens ha introduït en un bosc màgic i inquietant amb foc real. L’artista s’ha alliberat en la mort i ha tornat a la vida amb cançons com LIGHT SHOWER, com una papallona després de la crisàlide. Malgrat el playback, l’energia del públic ha demostrar que, més enllà de la seva tècnica vocal, la connexió emocional era el que realment importava.

La cantant no ha volgut acabar la nit sense demanar públicament l’alto al foc per part d’Israel al genocidi a Gaza. Fet que el públic ha agraït vitorejant i aplaudint en la seva entrega més absoluta.

El concert de Melanie Martinez ha estat un viatge surrealista que ha desafiat les expectatives i ha deixat una empremta duradora en els assistents. Amb una narrativa que ballava entre la fantasia i la realitat, l’artista ha compartit el seu món que, alhora, fascina i desconcerta.

Melanie Martinez © Aitor Rodero
Melanie Martinez | © Aitor Rodero
Melanie Martinez © Aitor Rodero
Melanie Martinez | © Aitor Rodero
Melanie Martinez © Aitor Rodero
Melanie Martinez | © Aitor Rodero
Melanie Martinez © Aitor Rodero
Melanie Martinez | © Aitor Rodero
Melanie Martinez © Aitor Rodero
Melanie Martinez | © Aitor Rodero
Melanie Martinez © Aitor Rodero
Melanie Martinez | © Aitor Rodero
Melanie Martinez © Aitor Rodero
Melanie Martinez | © Aitor Rodero
Melanie Martinez © Aitor Rodero
Melanie Martinez | © Aitor Rodero

Autors d'aquest article

Picture of Aitor Rodero

Aitor Rodero

Antes era actor, me subía a un escenario, actuaba y, de vez en cuando, me hacían fotos. Un día decidí bajarme, coger una cámara, girar 180º y convertirme en la persona que fotografiaba a los que estaban encima del escenario.

20 años de Kasba Music

PUBLICIDAD

Deja un comentario

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.

Qualsevol Nit te informa que los datos de carácter personal que nos proporciones rellenando el presente formulario serán tratados por Victor Parreño Vidiella como responsable de esta web. La finalidad de la recogida y tratamiento de los datos personales que te solicitamos es para gestionar los comentarios que realizas en este blog. La legitimación se produce con el consentimiento del interesado. Como usuario e interesado te informo que los datos que me facilitas estarán ubicados en los servidores de  (proveedor de hosting de Qualsevol Nit) dentro de la UE. Ver política de privacidad del proveedor de hosting. El hecho de que no introduzcas los datos de carácter personal que aparecen en el formulario como obligatorios podrá tener como consecuencia que no atender pueda tu solicitud. Podrás ejercer tus derechos de acceso, rectificación, limitación y suprimir los datos en info@qualsevolnit.com así como el derecho a presentar una reclamación ante una autoridad de control. Puedes consultar la información adicional y detallada sobre Protección de Datos en nuestra política de privacidad.

Fes-te subscriptor/a i ajuda’ns a seguir compromesos amb el so de la nostra ciutat

SUBSCRIPCIÓ ANUAL + WELCOME PACK 

60€

pagament anual (5€ al mes)

SUBSCRIPCIÓ MENSUAL

6€

pagament mensual (72€ a l’any)

SUBSCRIPCIÓ BONO JOVEN
+ WELCOME PACK

pagament únic de 60€

Si ho prefereixes, pots fer una aportació voluntària seleccionant tu mateix la quantitat que desitgis donar

Lady Blackbird © Aitor Rodero DESTACADA

Lady Blackbird: Indecisiones

Marley Munroe, más conocida como Lady Blackbird, visitó La Paloma para demostrar su poderío vocal. La llaman la nueva Nina Simone.

Skating Polly. Foto © Aitor Rodero

Skating Polly: Talent cru

El jove trio d’Oklahoma Skating Polly va captivar el passat dimarts 21 de febrer la Sala Upload de Barcelona. Amb influències que beuen del rock alternatiu dels 90, el seu pas per la ciutat comptal va fer les delícies d’una molt petita, però molt entregada audiència.

Concierto de Sons of Kemet en La [2] de Apolo. Foto © Marina Tomàs

Sons Of Kemet: El concierto del año

Sons of Kemet, el proyecto con más seguidores del gigante Shabaka Hutchings, aterrizó en la [2] de Apolo. Un concierto tan válido para dogmáticos como para inconformistas.

Bunbury, Razzmatazz

Bunbury: Chulo y desinhibido

Bunbury regresó a Barcelona las noches del 5 y 6 de diciembre en Razzmatazz para presentar su recién publicado disco ‘Expectativas’.

Musicalment al dia amb Qualsevol Nit

¿Quieres recibir las novedades musicales de Barcelona? Apúntate a nuestra newsletter. Te enviaremos cada semana nuestros mejores contenidos de autor. En primicia. Mola, ¿eh?

Qualsevol Nit te informa que los datos de carácter personal que me proporciones rellenando el presente formulario serán tratados por Victor Parreño Vidiella como responsable de esta web. La finalidad de la recogida y tratamiento de los datos personales que te solicitamos es para enviarte nuestras publicaciones, promociones de productos y/o servicios y recursos exclusivos. La legitimación se realiza a través del consentimiento del interesado. Te informamos que los datos que nos facilitas estarán ubicados en los servidores de MailChimp (proveedor de email marketing), a través de la empresa The Rocket Science Group LLC, ubicada en EEUU y acogida al EU-US Privacy Shield. Ver la política de privacidad de The Rocket Science Group LLC. El hecho de que no introduzcas los datos de carácter personal que aparecen en el formulario como obligatorios podrá tener como consecuencia que no podamos atender tu solicitud. Podrás ejercer tus derechos de acceso, rectificación, limitación y suprimir los datos en hola@qualsevolnit.com así como el derecho a presentar una reclamación ante una autoridad de control. Puedes consultar la información adicional y detallada sobre Protección de Datos en nuestra política de privacidad.

Fes-te subscriptor/a

Emporta't un Welcome pack

i ajuda'ns a seguir compromesos amb el so de la nostra ciutat