Maria Hein sap captar i retenir les tendències de la seva generació. La cantant i pianista de Felanitx ha portat a escena una proposta artística que materialitza amb detalls l’estil coquette, popularitzada per la generació Z a través de TikTok.
L’artista ha posat tots els elements del directe al servei d’aquesta estètica, caracteritzada per la vestimenta tradicionalment femenina portada a l’extrem. Maquillatge rosa brillant vora els ulls, vestit curt amb cinta rosa pastel i botes amb pèl del mateix color. El concepte es trasllada més enllà de la moda: una catifa d’un pèl rosa llampant revesteix el terra de l’escenari i teles rosa suau cobreixen els instruments.
Els tons roses s’uneixen a les peces visuals per crear una aposta pròpia de l’estètica coquette. Des que comença el xou, les cançons s’acompanyen amb petits vídeos d’estil anime. En tot moment, els colors d’aquestes composicions són ben vius i cridaners. Maria Hein ens transporta a un univers oníric. No només gràcies a aquesta proposta visual atenta i ben treballada, també a través de la seva veu.
Quan l’artista toca el piano, l’emoció brolla de la veu i s’encomana al públic. Maria Hein busca aixopluc en una intimitat que només li dona aquest instrument. Acompanyada per les tecles, toca algunes cançons del seu primer LP, Continent i contingut. La cantant entona notes profundes amb un magnetisme que atrapa a les persones de la sala.
La sorpresa de la nit arriba quan Maria Hein anuncia versions d’artistes de renom. La selecció és atrevida, ja que inclou notes sostingudes i potents. Maria Hein aposta per creacions com Alfonsina y el mar, de Mercedes Sosa, i Alenar, de Maria del Mar Bonet. Al llarg de la interpretació, el públic corrobora que està a l’altura del repte. El premi a la versió més original se l’enduu Wa Yeah!, d’Antònia Font, versionada al piano amb una forta energia intimista.
Durant el concert, la cantant connecta d’una manera impecable les actuacions lentes en solitari amb les ràpides en companyia de les ballarines. Els passos de les coreografies recorden a balls de TikTok. Els moviments, endolcits i bufons, apunten a un homenatge a la xarxa social. És la plataforma que ha donat a conèixer l’estil coquette entre la generació Z. La paraula prové del francès, i significa coqueta.
Maria Hein també experimenta fora d’aquesta òrbita estètica. És el cas de Sirenes, una pista que juga amb sons de sirenes per crear una base musical accelerada. En aquest cas, els llums projecten colors vermells que apareixen i desapareixen ràpidament, simulant una emergència. Maria Hein té ben clar el concepte que abraça el seu espectacle, però també dona espai a actuacions rupturistes que sorprenen el públic.
![Maria Hein © Aitor Rodero](https://qualsevolnit.com/wp-content/uploads/2024/03/7.jpg)
![Maria Hein © Aitor Rodero](https://qualsevolnit.com/wp-content/uploads/2024/03/4.jpg)
![Maria Hein © Aitor Rodero](https://qualsevolnit.com/wp-content/uploads/2024/03/4-1.jpg)
![Maria Hein © Aitor Rodero](https://qualsevolnit.com/wp-content/uploads/2024/03/2.jpg)
![Maria Hein © Aitor Rodero](https://qualsevolnit.com/wp-content/uploads/2024/03/10-683x1024.jpg)
![Maria Hein © Aitor Rodero](https://qualsevolnit.com/wp-content/uploads/2024/03/9-683x1024.jpg)
![Maria Hein © Aitor Rodero](https://qualsevolnit.com/wp-content/uploads/2024/03/1.jpg)
![Maria Hein © Aitor Rodero](https://qualsevolnit.com/wp-content/uploads/2024/03/3.jpg)
![Maria Hein © Aitor Rodero](https://qualsevolnit.com/wp-content/uploads/2024/03/5.jpg)
![Maria Hein © Aitor Rodero](https://qualsevolnit.com/wp-content/uploads/2024/03/Imagenes-Newsletter.jpg)
Autors d'aquest article
![Picture of Pau Lobato Ferrando](https://qualsevolnit.com/wp-content/uploads/2023/03/avatar_user_104_1679416610-300x300.jpg)
Pau Lobato Ferrando
![Picture of Aitor Rodero](https://qualsevolnit.com/wp-content/uploads/2018/02/Aitor_Rodero-1-300x200.jpg)
Aitor Rodero
Antes era actor, me subía a un escenario, actuaba y, de vez en cuando, me hacían fotos. Un día decidí bajarme, coger una cámara, girar 180º y convertirme en la persona que fotografiaba a los que estaban encima del escenario.