María José Llergo Zahara Premio Ruido DESTACADA
María José Llergo Zahara Premio Ruido DESTACADA

María José Llergo guanyant el Premio Ruido, les noves confirmacions de l’Embassa’t i més notícies musicals

María José Llergo guanya el Premio Ruido 2024, Embassa't afegeix més artistes al seu cartell i Universal Music dient adéu a TikTok, entre les notícies més destacades de la setmana.

PUBLICITAT

María José Llergo, guanyadora del Premio Ruido 

 

Dijous passat es va celebrar a la Sala Salvaora Brown de Madrid, el Premio Ruido 2024. La premsa musical s’encarrega d’atorgar el premi en una gala plena de música. Aquest any, va estar protagonitzada per dones i la guanyadora del premi ha estat María José Llergo, amb Ultrabelleza. També va interpretar cinc cançons i es va vestir d’esmoquin per a l’ocasió.

En el seu discurs d’agraïment va tenir unes paraules per a les dones que l’han influït i per al treball de composició i producció de dones a l’estudi.

Embassa’t segueix sumant confirmacions

 

El Festival Embassa’t ha revelat la participació dels joves talents Aines, Merca Bae, 2manyzorras, ALVVA, Mareo, Nerve Agent i Senda Fatal als seus escenaris, acompanyant caps de cartell destacats com Mushkaa, Antònia Font, Guillem Gisbert i Rusowsky en la setzena edició que se celebrarà del 16 al 19 de maig al Parc Catalunya de Sabadell. A més, el 9 de juny, l’Embassa’t Petit destacarà amb un concert d’El Pot Petit i la Black Music Big Band.

L’Embassa’t marca l’inici de la temporada de festivals de música 2024 a Catalunya. T’ho perdràs?

Universal Music diu adéu a TikTok

 

Fa uns dies parlàvem de beefs musicals entre artistas, doncs ara tenim un gran enfrontament entre Universal Music Group (UMG) i TikTok. La gran discogràfica ha trencat totes les negociacions que tenía amb l’aplicació de vídeos, que ja ha hagut d’esborrar totes aquelles cançons que pertanyen a artistes del grup, com Taylor Swift, Bob Dylan, Ariana Grande, Bad Gyal, The Weeknd o Drake, fent que només es puguin fer vídeos amb cançons seves si són editades pels usuaris (speed up, per exemple). El grup assegura que l’èxit de l’aplicació ha estat degut a la música dels seus artistes i compositors, però només representen un 1% del que rep UMG.

Meritxell Neddermann, de gira gràcies a #GPS14

 

La pianista, cantant, productora i compositora del Maresme, farà una gira pel territori espanyol gràcies a Girando Por Salas. Neddermann passarà per Zaragoza, Madrid, Ourense, Santiago de Compostela, Cambados i Cartagena aquesta primavera. L’artista, que ja ha fet concerts a nivell internacional amb altres artistes, arriba en solitari per contagiar la seva música arreu el país.

 

Ja a les plataformes Detotarrel, el tercer àlbum de Nour

 

Aprofitant el 20è aniversari de Kasba Music, el segell discogràfic independent està realitzant una tasca de recerca als seus arxius per tal de fer arribar al públic, i de manera gratuïta, gravacions inèdites, antigues i oblidades. Mensualment, com a complement a la col·lecció de vinils per commemorar aquests 20 anys, Kasba anirà penjant aquestes rareses amb l’objectiu que la seva commemoració no quedi només en un mer objecte de comercialització.

Detotarrel inclou deu cançons pròpies, totes elles interpretades en col·laboració amb diversos artistes catalans, molts d’ells de procedències diverses. D’una banda trobem cantants de renom com ara Gerard Quintana, Beth Rodergas, Guillamino o Joan Garriga, però de l’altra artistes com Famiya Khan (del grup Shur-Rong), Babacar Gaye (de Black Baudelaire), Nikol Collars (de 08001) o Byron i Llanero (de Unidos por el Flow), àmplia mostra del que era la música que es feia a Barcelona en aquells anys.

 

Se vienen cositas…

 

  • Lana del Rey ha confirmat la publicació d’un nou àlbum country, Lasso, el qual inclourà Henry, Come On, i pot ser que Take Me Home, Country Roads, Hey Blue Baby, Prettiest Girl In Country Music i I Must Be Stupid For Feeling So Happy.

  • Altres que han confirmat nou àlbum són Pet Shop Boys. El duo britànic torna a l’actualitat amb el que ells han definit com a “música edificant amb lletres reflexives”. Ja han publicat el primer senzill, titulat Loneliness.

  • Dilluns passat a la gala número 9 de Operación Triunfo es van anunciar les primeres dates de la gira ‘OT23’ però es van esgotar només sortir a la venda. A causa d’aquesta expectació s’han afegit dues noves dates: a Madrid, el 28 de juny al WiZink Center ia Barcelona, el 2 de juny al Palau Sant Jordi.

  • La productora cinematogràfica A24 publicarà un àlbum tribut a Stop Making Sense de Talking Heads, amb Miley Cyrus, Lorde, Él Mató A Un Policía Motorizado i més artistes que oferiran les seves versions de les mítiques cançons de l’àlbum original.

  • Hidden Track Records ens porta una nova VOL Session. Aquest cop amb Aida Oset, que interpreta El Tacte, una de les cançons del primer disc de l’artista, Les evasions mínimes. Podrem gaudir del seu íntim i delicat directe el proper dijous 8 de febrer a l’Heliògàbal.

Imagen de portada © Aldara Zarraoa

Autoras de este artículo

PUBLICITAT

Continguts relacionats

setmanari musical #41. Burna Boy.

El setmanari musical #41

Avui al setmanari: Les candidates a presentar-se a Eurovisión, els nous films musicals, Burna Boy en directe al Madison Square, els nous videoclips de Girando Por Salas i moltes més novetats!

Gessami Boada - 'AVE PASAJERA'

Gessamí Boada estrena ‘Como ave pasajera’

Gessamí Boada estrena ‘Como ave pasajera’, una cançó delicada i profunda sobre deixar anar. El videoclip, dirigit per Paula M. Adell i Anna Soler i amb la direcció de fotografia d’Álex Mateu, reforça la poètica d’una artista en constant evolució.

Chappell Roan Columna © Dimitrios Kambouris DESTACADA

Chappell Roan dice basta

La artista se encara con los fans abusivos y los fotógrafos poniendo límites a lo que representa ser famosa. Por ello recibe elogios, pero también durísimas críticas. ¿Todo vale cuando eres un personaje público? Anabel Vélez nos lo cuenta.

Club de Nit

De la feina a casa i de casa a la feina… ha de haver-hi alguna cosa més. Ser del club et dona accés a:

Subscriu-te!

T’està agradant el que veus? Forma part de la comunitat musical de Barcelona