Embassa’t 2024: Tot allò que ens agrada d’un festival

El cap de setmana passat, l’Embassa’t, el festival de música independent del Vallès, celebrava la seva 16a edició amb un rècord d’assistència i un cartell per a tots els gustos amb grans noms com Maria José Llergo, Guillem Gisbert o Mushkaa.
Guia Festivals 2024

PUBLICIDAD

Desprès d’una edició passada per aigua el 2023, aquest any ja tocava que sortís el sol i que tinguéssim una inauguració de la temporada de festivals com déu mana a l’Embassa’t. Un festival que va néixer el 2009 i que ha anat creixent fins a consolidar-se com un dels referents del panorama musical català.

A l’Embassa’t no trobaràs cap de les coses que més et poden molestar d’un festival: els solapaments entre artistes del cartell, les aglomeracions, les cues interminables o haver de córrer per reservar-te un bon lloc i poder veure mínimament bé qualsevol actuació. L’espai és ideal per poder gaudir tranquil·lament de tot el que vulguis des de qualsevol punt.

Entre el públic podíem veure a joves i no tan joves, famílies amb nens petits (sempre ben protegits amb auriculars amb cancel·lació de soroll), i, sobretot, molts modernets amb mullet. L’amor, ja sigui entre amics, parelles o familiars, es respirava a l’aire durant tot el cap de setmana. Tampoc era estrany trobar-te amb actors i cantants famosos, periodistes reconeguts i influencers. Era com si estiguessis en un Coachella en versió catalana.

Divendres 17: Per a tots els gustos i colors

 

El primer dia de festival veníem disposats a deixar-nos portar per tots els gèneres i universos musicals que passarien pels escenaris durant tota la jornada. Començant per Ciutat, la banda barcelonina de que a través de ritmes finalment van acabar guanyant-se al públic tímid que li costava apropar-se a la primera fila.

A l’escenari principal, Marala, formada per Sandra Monfort, Selma Bruna i Clara Fiol, van presentar el seu segon àlbum, Jota de morir. Un treball que combina la música tradicional amb la electrònica i que està dedicat a la mort. La voluntat de les artistes d’abordar aquest tema sense por ni tabús, abraçant-la com una part natural de la vida, es va reflectir a la seva vestimenta blanca amb corsets i encaix, allunyant-se de la visió tradicional de foscor i dolor cap a una perspectiva més lluminosa i esperançadora. Van estar esplèndides, amb una presència escènica potent i trencadora. Nueve Desconocidos van portar la seva proposta tecno-pop/dark wave dels vuitanta a l’escenari Yeearphone. El so obscur ballable i la veu esmolada d’Ares van calar entre el públic des del minut 1.

L’absurdesa de la proposta de Rusowsky és el que més t’atrau a ella. Entre les llums estroboscòpiques i les projeccions de fons de qualsevol xorrada esbojarrada que se’t pugui acudir, no pots apartar la mirada cap a l’escenari ni un sol moment. El públic només necessitava escoltar uns segons cada cançó per reconèixer-la i corejar-la. Els hits So So, mwah :3 i l’aparició de Ralphie Choo era el que calia per deslligar l’eufòria. El moment íntim i emotiu amb LOTO, un altre dels més destacats del concert del madrileny.

Qualsevol paraula que utilitzi per descriure l’actuació de Samantha Hudson a l’escenari principal es quedaria curta. La celebritat, cantant, actriu i activista del col·lectiu LGBTIQ+ va ser el principal highlight d’aquest primer dia de festival, oferint un show ple de extravagància, potència i missatges reivindicatius. Poc importa si va haver d’actuar des d’una cadira de rodes a causa d’una lesió, ella va saber treure profit i donar-ho tot sobre l’escenari, igual que les ballarines. Sabadell va acabar revolucionadíssim.

Dissabte 18: Els plats forts

 

L’encarregada d’obrir l’escenari principal va ser la mallorquina Maria Hein, acompanyada de les seves dues ballarines. L’artista presentava TOT ALLÒ QUE NO SAP NINGÚ, un primer disc delicat publicat el 2023 on barreja folk i pop, i l’estètica del qual ha anat aconseguint traslladar a l’escenari, demostrant cada cop una actuació més polida i amb la qual aconsegueix connectar amb el seu públic. No ens podíem imaginar una millor manera de començar la tarda. Guillem Gisbert tornava a l’Embassa’t per quart any, però aquest cop ho feia en solitari. Presentava el seu nou projecte, Balla la masurca!. Una estrena de directe, cançons i banda realment de luxe.

D’una escenari a l’altre anàvem atrets per la música com arnes a la llum. Tiburona, la banda de retro rock formada per Laura, Supercarmen i Rita, van pujar a l’escenari, vestides de vellut d’un blau elèctric, i ni tan sols els raigs del sol a la cara les van fer desistir d’oferir una actuació impecable. Van presentar el seu darrer àlbum, Nos extinguimos, ple de cançons gamberres amb lletres divertides i ritmes frenètics com Relación abierta, Pensando en ti o Que mueras bien. Destacar Cartel precioso, la cançó amb la que carreguen contra els macrofestivals que semblen més un parc d’atraccions que un festival de música. El sol tampoc va aturar a la Clara Aguilar, que ens va deixar en estat de trànsit amb el seu univers sonor i visual.

L’actuació de María José Llergo va ser simplement sublim. Ja no només per la potència de la seva veu, sinó també per la seva presència escènica i la màgia que desprèn La cantant, que no va el públic es va formar musicalment durant sis anys a Barcelona i sentia que li havia d’agrair tot el que li va donar. “Us estimo”, no parava de recordar al públic. Van sonar les cançons del seu darrer treball, ULTRABELLEZA, entre les quals està JURAMENTO, el tema que va escriure imaginant-se a 50 Cent caminant per l’Alhambra amb la seva noia, fent-li una promesa d’amor etern. Va tenir a tot l’Embassa’t al palmell de la mà durant tot el concert.

Teníem moltes ganes de veure a Ralphie Choo, l’artista madrileny que l’any passat va publicar el seu àlbum debut SUPERNOVA, on fusiona sons tradicionals combinats amb rap i ritmes flamencs. El disc va ser aclamat per la crítica i va aparèixer en  Tant Rusowsky com Ralphie Choo, dos artistes emergents que estan escalant a grans passos, van ser uns fitxatges més que encertats pel festival, ha estat més que encertada. Tots dos van actuar recentment a sales de Barcelona amb les entrades esgotades per a les múltiples dates anunciades. Aquesta demanda explicaria el fet de notar com l’escenari Yeearphone se li quedava petit. Rusowsky va aparèixer per interpretar, per segon cop, les tres cançons en les que col·laboren: GATA, Dolores i VALENTINO. Cantar i ballar al ritme WHIPCREAM, MÁQUINA CULONA o emocionar-nos amb TOTAL90NOSTALGIA o VOY CON TODO, una experiència a repetir. Vam acabar la nit amb Nerve Agent i el seu punk electrònic gamberro que cada cop atrau a més gent, la qual cosa vam poder comprovar de primera mà.

Diumenge 19: La traca final

 

Arribant a Sabadell enseguida podies veure cap a on es dirigia tothom. Avui tocava la Mushkaa i es notava. “Porten des de les 9h del matí esperant”, ens comentaven des de l’organització del festival. S’ensumava un èxit absolut, similar al de The Tyets a la passada edició.

Després de l’actuació de Flashy Ice Cream, una prèvia aparició de la Irma i els DJ sets d’Anna Gisbert, era el torn de la gran traca final de l’Embassa’t. Començava a sonar SexySensible (Intro) i els crits augmentaven. Amb tan sols 20 anys, Mushkaa ha aconseguit posicionar-se al capdamunt de l’escena urbana catalana, amb un disc gairebé acabat de treure del forn ple de temacles que tothom coreja com si els coneguessin de tota la vida. És el cas de habibi, El Disfraz, Turra Malvada o la més recent SexeSexy amb la seva germana Bad Gyal. Irma Farelo va posar la cirereta al pastís per tancar una edició de l’Embassa’t molt especial.

Autors d'aquest article

Picture of Aitor Rodero

Aitor Rodero

Antes era actor, me subía a un escenario, actuaba y, de vez en cuando, me hacían fotos. Un día decidí bajarme, coger una cámara, girar 180º y convertirme en la persona que fotografiaba a los que estaban encima del escenario.

Paradise BANNER

PUBLICIDAD

Deja un comentario

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.

Qualsevol Nit te informa que los datos de carácter personal que nos proporciones rellenando el presente formulario serán tratados por Victor Parreño Vidiella como responsable de esta web. La finalidad de la recogida y tratamiento de los datos personales que te solicitamos es para gestionar los comentarios que realizas en este blog. La legitimación se produce con el consentimiento del interesado. Como usuario e interesado te informo que los datos que me facilitas estarán ubicados en los servidores de  (proveedor de hosting de Qualsevol Nit) dentro de la UE. Ver política de privacidad del proveedor de hosting. El hecho de que no introduzcas los datos de carácter personal que aparecen en el formulario como obligatorios podrá tener como consecuencia que no atender pueda tu solicitud. Podrás ejercer tus derechos de acceso, rectificación, limitación y suprimir los datos en info@qualsevolnit.com así como el derecho a presentar una reclamación ante una autoridad de control. Puedes consultar la información adicional y detallada sobre Protección de Datos en nuestra política de privacidad.

Fes-te subscriptor/a i ajuda’ns a seguir compromesos amb el so de la nostra ciutat

SUBSCRIPCIÓ ANUAL + WELCOME PACK 

60€

pagament anual (5€ al mes)

SUBSCRIPCIÓ MENSUAL

6€

pagament mensual (72€ a l’any)

SUBSCRIPCIÓ BONO JOVEN
+ WELCOME PACK

pagament únic de 60€

Si ho prefereixes, pots fer una aportació voluntària seleccionant tu mateix la quantitat que desitgis donar

Concierto de Franz Ferdinand en Barcelona. Foto © Víctor Parreño

Franz Ferdinand: La banda que nos merecemos

Los incombustibles Franz Ferdinand regresaron al Sant Jordi Club de Barcelona y triunfaron, una vez más, con un concierto a base de hits y actitud, en la presentación de su recopilatorio de grandes éxitos, ‘Hits To The Head’.

Seward. © Miguel López Mallach

Seward: Catarsi col·lectiva

El quintet barceloní Seward, van actuar a la cooperativa La Deskomunal, dins del cicle de concerts Sala Cat. Una oportunitat de luxe per gaudir d’un directe inclassificable entre música i art escènica.

Musicalment al dia amb Qualsevol Nit

¿Quieres recibir las novedades musicales de Barcelona? Apúntate a nuestra newsletter. Te enviaremos cada semana nuestros mejores contenidos de autor. En primicia. Mola, ¿eh?

Qualsevol Nit te informa que los datos de carácter personal que me proporciones rellenando el presente formulario serán tratados por Victor Parreño Vidiella como responsable de esta web. La finalidad de la recogida y tratamiento de los datos personales que te solicitamos es para enviarte nuestras publicaciones, promociones de productos y/o servicios y recursos exclusivos. La legitimación se realiza a través del consentimiento del interesado. Te informamos que los datos que nos facilitas estarán ubicados en los servidores de MailChimp (proveedor de email marketing), a través de la empresa The Rocket Science Group LLC, ubicada en EEUU y acogida al EU-US Privacy Shield. Ver la política de privacidad de The Rocket Science Group LLC. El hecho de que no introduzcas los datos de carácter personal que aparecen en el formulario como obligatorios podrá tener como consecuencia que no podamos atender tu solicitud. Podrás ejercer tus derechos de acceso, rectificación, limitación y suprimir los datos en hola@qualsevolnit.com así como el derecho a presentar una reclamación ante una autoridad de control. Puedes consultar la información adicional y detallada sobre Protección de Datos en nuestra política de privacidad.

Fes-te subscriptor/a

Emporta't un Welcome pack

i ajuda'ns a seguir compromesos amb el so de la nostra ciutat